torsdag 10 oktober 2013

Vilken resa!

Nu är det dags att runda av!
Möjligheten att få jobba i Tibro kommun och på Fågelviksgymnasiet har varit en spännande resa. I mina ögon så ser jag möjligheter till allt, förstår hur otroligt viktigt och betydelsefullt ett mål mat kan vara. Maten ska vara näringsrik och välsmakande men det behövs något mera. Alla kockar ska i ett bra kommunalt kök kunna stå på ruta ett som är att laga säker mat med kärlek och omtanke. Kunna välja bra råvaror utifrån kommunens upphandlade produkter.

Måltiden är så mycket mera!
Maten som serveras ska både se lockande ut och smaka fantastiskt bra. Att få en stunds avkoppling i en fin och avkopplande miljö, ett trevligt bemötande i serveringen och få gästen att känna en förväntan på måltiden. Samtidigt välkomna både tankar och ideér från barn, elever och övriga gäster.

Otroligt viktigt med en helhetssyn på måltiden!
På Fågelvik har det varit en stor VI känsla! Köket inspireras av elever som har teman och det har även varit tvärtom. Lärarna har en otrolig kunskap på gymnasiet och har hjälpt till så att restaurangen har blivit en unik skolmatsrestaurang.

Arlas Guldko var ett bevis på allas engagemang på skolan!
Tiden på Fågelvik är absolut den mest uppskattade tiden i mitt arbetsliv. Jag ska fortsätta arbeta med det bästa jag vet, fortsätta med att ha en förväntan inför min arbetsdag, fortsätta med att tänka smaker och färger, fortsätta med att med säkerhet veta att en glad kock lagar god mat.
Kör så det ryker! // Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar