måndag 10 mars 2014

Tack Borås!

Viskastrandsgymnasiet som ligger i ett omgjort spinneri i Borås!

Målsättningen på skolan är att ge all kunskap du behöver för att kunna jobba med ditt intresse i framtiden. De har åtta yrkesprogram som ger möjligheten att få arbete direkt efter gymnasiet. Här kan man också läsa Media och Digital Design, som är en del av det studieförberedande Estetiska programmet. På skolan finns Skandinaviens största och modernaste simulatorhall för lastbilar och anläggningsfordon.

Idag var det studiedag och en leverantörsmässa för kockar i de offentliga måltiderna i kommunen var på plats. Här hittade jag kompisar från Arla. 
Jag blev inbjuden hit för att visa upp och sprida ett gott exempel med vårt helhetsarbete på måltiden hos oss. Samtidigt berätta om våran nya satsning på 
Grönt till alla!
Kikärtsbiff
Ostpanerad palsternacka

Kidneyspett

 Några av våra nykomlingar i serveringsdisken. Idag passade jag på att visa filmen som Arla spelade in hos oss..

och när vi tog emot Priset i Arla Guldko kategori Bästa Matglädjeskola…

Att vi arbetar med FAMM-modellen vet nog alla i dag. Hur viktigt det är att öppna upp, bilda matråd, få en gemenskap och en samhörighet med alla på skolan. Vi finns på restaurangen för våra gäster, skapa det bästa för att de sedan ska få kraft till fortsatta studier som i sin tur ger eleverna vingar.



Jag vill passa på att tacka den snälla IT-ansvariga kille som hjälpte mig få igång mitt bildspel. SuperTack!

Tack för den fina presenten!
Som kom ifrån Ulricehamn
Jättegod!
Choklad med surdegskrisp!

Hoppas vi ses snart igen!
Kör så det ryker! // Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar